نکات مورد نظر در تعمیرات فن کلاچ
1- باید ابتدا فن از روی خودرو باز شده و از پروانه جدا گردد
2- در مدل هایی که دو صفحه از هم باز نمی شود و پرسی هستند یا باید از سوراخ بی متال تزریق گردد یا سوراخکاری انجام شود و بعد با قلاویز پیچ کوتاه مناسب قرارداده شود در این مدل ها چون رویت داخل فن امکان پذیر نیست نمیتوان دقیقا مشکل را تشخیص داد.
3- در مدل های دیگر از قسمت کناری فن چند پیچ وجود دارد که باید باز شود
4- اگر رغن داخل فن کدر یاخاکستری و سیاه شده بود مشکل از بلبرینگ متصل به شفت هست که قابل دیدن نیست و باید خار شفت باز شود
5-اگر روغن سالم و تمیز بود و فقط مشکل از شل بودن روغن و کیفیت نامناسب روغن باشد باید کامل فن را شسته و روغن مناسب نسبت به حجم فن کلاچ ریخته شود (برای خودروهای آفرودی و نیسان و.. حداکثر 20 سی سی ، خودروهای سنگین و نیمه سنگین از 40 سی سی تا 130 سی سی بسته به نوع خودرو و اندازه فن )

6-در مورد مشکل بلبرینگ باید پرچ شفت که روی سطح داخلی فن به حالت دایره ای پهن شده است باز گردد توصیه میگردد این کار توسط تراشکار یا افراد خبره انجام شود ، در مرحله بعد بلبرینگ قابل مشاهده و تعویض با نوع دوربالا و اصلی می باشد . توصیه میشود از نوع nsk و فروشگاههای معتبر با نوع اصلی و دوربالا جایگزین گردد بعد از تعویض بلبرینگ مجدد پرچ زده شده و روغن تازه ریخته شود .
7- در فن های جدید کشنده های وارداتی که بصورت جیوه ای برقی می باشد میتوان به جیوه ای تغییر داد اما لازم است تغییراتی در دیاگ خودرو توسط متخصص تنظیم موتور انجام شود
***روغن کلاچ فن اصلی رو میتونید از طریق همین سایت سفارش بدید ***
https://youseficarshop.ir/product-8